|
Post by Miranda on Aug 16, 2014 11:06:23 GMT 2
HOITAJAHAKU ON SULJETTU. Ennen hoitajaksi hakemista tutustu tallin hevosehdokkaisiin. Minkälaista hoidokkia etsit? Minkätasoinen ratsastaja itse olet, pärjäätkö haasteellisemman otuksen kanssa? Hoitohevosta voi myös myöhemmin vaihtaa, jos vapaista hevosista ei löydy juuri sopivaa karvakorvaa, mutta haluaa liittyä hoitajakaartiin jo aikaisemmin. Myös tallin esittelyyn tutustuminen on suotavaa, mutta siihen voi perehtyä myös sen jälkeen kun hoidokin on saanut. Pyydämme hoitajaehdokkaita perehtymään tallin sivuista ainakin Hoitajaksi? -osioon. Tallin hevosista vapaana ovat: Luna Hakeminen:Nimi: (mielellään muotoa keksitty etunimi sukunimi, foorumilla ja yleisesti voit käyttää lempinimeksi vääntynyttä nimimerkkiäsi) Sähköpostisi: (ilmoitamme hyväksymisestä myös sähköpostiin, mikäli hakemuksen jättämisestä aikaa hyväksymiseen menee pidempään kuin viikko) Ikä: (url hahmosi ikä) Haluatko noudattaa tasoja: (voit jättää tasot myöhemmin pois, tai päinvastoin ottaa ne käyttöön) Hoitohevostoive: (toivejärjestyksessä, esim. mikäli ykköstoiveellesi on jo joku hakenut) Kirjoita tarina siitä miten tulit tallille ensimmäistä kertaa. Mitä teit, kenelle esittelit itsesi, keihin tutustuit? Kävitkö tallilla kenties tuntilaisena, vai muuten vaan rapsuttelemassa hevosia? Tarinan vähimmäispituus kuusi virkettä, maksimipituus kaksikymmentä virkettä. Esittelyn hahmostasi kirjoitat myöhemmin mikäli noudatat tasoja, sitä ei vielä hakemukseen tarvitse laittaa.
Hakemuksia ei välttämättä hyväksytä välittömästi mikäli haku on uusi tai hakijoita on useita, maltti on valttia Kun hakemus on hyväksytty, olisi suotavaa että kaikki hoitajat tekisivät itselleen profiilin foorumille (mm. kaikki kategoriat eivät näy kaikille).
|
|
|
Post by krista~ on Sept 4, 2014 18:54:58 GMT 2
Nimi: Krista Seilar (krista~) Sähköpostisi: problems@luukku.com Ikä: 19 Haluatko noudattaa tasoja: Haluan noudattaa Hoitohevostoive: 1. Hurmeen Alofina 2. Woodpecker Aurinko paistoi lauantai aamuna kirkkaana. Astelin hieman jännittyneenä Myllykujan pihaan ja mietin, että minkänlaisia hevosia tallista löytyy. Ensimmäisenä pihassa tapasin Mirandan, nainen vaikutti todella mukavalta ja lähti esittelemään minulle paikkoja. Pysähdyimme ensimmäisekis yliupean näköisen tamman luo. "Tämä on Fina, hankala tamma.." Miranda sanoi hieman vaisusti. Katselin tammaa lumoutuneena, tosin tamma tuijotti minua tummin silmin, vihaisen näköisenä. Hymähdin pienesti ja jatkoin Mirandan perässä. Seuraavaksi pysähdyimme upean nyffin luokse joka vaikutti rauhalliselta ponilta. Myöhemmin Miranda vei minut tutustumaan muuhun talliporukkaan. Tapasin mm. Vennin. Venn tervehti minua iloisena ja toivotti tervetulleeksi. Tapasin myös Teemun ja Hennan, mutta heidän kanssaan en kummemmin kerennyt juttelemaan, kun heillä oli omat hommansa. " Teillä on kyllä niin hieno paikka ja olisi upea päästä tänne hoitajaksi", ihastelin. Miranda kiitti ja minä jatkoin matkaani kotia.
|
|
|
Post by Chiyo on Sept 5, 2014 7:33:30 GMT 2
Nimi: Anni Hakala (Chiyo) Sähköposti: vrl12876@gmail.com Ikä: 16, syntynyt tammikuun alussa. Haluatko noudattaa tasoja: Kyllä Hoitohevostoive: 1. Ithlinne, 2. Woodpecker, 3. Starry Milkway
Oli hieman sateinen ilma, ja minä kävelin jalkapatikassa pitkää hiekkatietä pitkin. Olin juuri muuttanut, ja olin ajatellut käydä katsomassa Myllykujan hevosia. Pian olinkin tallin pihassa, ja tallin omistaja Miranda tervehti huomatessaan minut. Miranda sanoo odottavansa uutta hevosta. Päätän lähteä ominpäin tutkimaan tallia. Avaan tallin oven, ja lähden kävelemään käytävää eteenpäin. Katselen hevosia, mutta vasta viimeinen herättää kiinnostukseni. Vilkaisen nimikylttiä. Ithi, maistelen nimeä mielessäni. Olen trhnyt päätökseni. Vilkaisen vielä friisiläistammaa, ja lähden kotiin.
|
|
|
Post by Venn on Sept 6, 2014 13:20:17 GMT 2
krista~, tervetuloa hoitajakaartiimme! Hoitohevoseksesi saat Finan, muistathan tamman olevan sitten hieman hankalampi tapaus : D Hoitajien kaapit löytyvät henkilöt-sivulta! Chiyo, tervetuloa myös sinulle! Ithistä tulee sinun hoidokkisi, tämäkin hieman haastavampi tapaus mutta yhteistyö neidon kanssa on varmasti palkitsevaa ; ) Kaapin löydät samalta henkilöt-sivulta. Molemmat pääsitte nollatasolle, kaapeista ja tasot-sivulta löytyy sitten lisää tietoa oikeuksista sekä tehtävistä.
|
|
|
Post by Miranda on Sept 6, 2014 14:24:15 GMT 2
Lisään tämän vielä aloitukseen, mutta laitanpa nyt tähänkin että krista~ ja Chiyo huomaavat: kun hoitohevoshakemus on hyväksytty, on enemmän kuin suotavaa luoda foorumille oma profiili
|
|
|
Post by ttanja on Sept 7, 2014 14:42:45 GMT 2
Nimi: Tanja Järvinen (ttanja) Sähköposti: pallokalanen@gmail.com Ikä: 20 Haluan noudattaa tasoja :-) Hoitoheppatoive: Mink
Olin kuullut huhua lähistölle muuttaneesta hevostallista jo pitkään ja tänään olin päättänyt ottaa enemmän selvää paikasta. Viimeinen kokemukseni talleilusta sijoittui viiden vuoden taakse, joten jännitys kihelmöi vatsassa kun kävelin varovasti tallipihaan. Oli jo hieman myöhäinen iltapäivä eikä talli näyttänyt kovin vilkkaalta, uskaltauduin kuitenkin kävelemään tarhoille ja siinä se seisoi. Ihanin pitkään aikaan näkemäni hevonen, aivan taivaallinen. Se vilkaisi minuun ja hörähti suloisesti. Astuin varovasti aidan reunalle ja kurotin käteni kohti tuota söpöyttä. "sinuun on saatava tutustua paremmin" hymähdin ja lähdin kotiin. Tänne oli päästävä takaisin.
|
|
|
Post by Venn on Sept 7, 2014 20:21:10 GMT 2
ttanja, Mink tulee varmasti viihtymään sinun hoiteissasi, tervetuloa siis vain Myllykujaan! Teen henkilöt-sivulle sinulle kaapin, aloitat nollatasolta ja kaapista löytyy sitten tehtävät seuraavalle tasolle ja muuta. Kirjautuminen ja oman henkilökuvan tekeminen profiilin avatareksi Proboardsin avatar-ohjelmalla on suositeltua, mutta ei toki pakollista :-)
|
|
|
Post by Anni on Sept 15, 2014 19:03:44 GMT 2
Nimi: Annina Röykkä (Anni) Sähköpostisi: tiajankari[at]luukku.com Ikä: 16 Haluatko noudattaa tasoja: jees (: Hoitohevostoive: Okra, en mä muita keksi!
Aurinko paistoi kun poljin oranssilla Jopolla eteenpäin hiekkatietä. Täytyy myöntää etten ollut ollenkaan hyvällä tuulella, muuton jälkeen en ollut keksinyt mitään tekemistä, ja tunti sitten kun äiti oli pyytänyt minut hakemaan jotain kananmunia joltain pikkutilalta, en ollut osannut aavistaa kuinka helposti tähän kylään pystyi eksymään. Nyt olin virallisesti aivan väärillä poluilla, yrittäen saada selvää kylteistä, jotka alkoivat vähitellen näyttää yhä enemmän elämää nähneiltä, kunnes tulin viimein yhden puisen pienen kyltin luo, jossa luki ”Myllykujan talli” ja sen vieressä oli siisti nuoli vasemmalle. Kukapa olisi arvannut että täällä olisi tallikin? Hevostyttönä en tietysti voinut vastustaa kiusausta ja käännyinkin siihen suuntaan. Tie oli ensin hiekkainen, mutta lopulta päädyin monen vuoden takaiselle, uudella kivimurskalla paikkaillulle asfalttitielle ja seurasin kylttejä, joissa luki ”Varokaa hevosia”. Olivathan ne ehkä hieman avuton keino yrittää pärjätä maaseutuviidakossa (tai siltä tämä Vantaan jälkeen vaikutti), mutta kun lopulta aloin kuulla hevosten ääniä, tajusin päässeeni perille. Tallin alue oli laaja, ja sitä hallitsi kauniin näköinen tallirakennus. Jätin pyöräni muiden joukkoon, vaikka en kuluneilla Consseilla pääsisi pitkälle tallilla. Kentällä joku ohjasi tuntia ja kullanvärinen poni lähti juuri laukkaan ylittäen pienikokoisen ristikon.
Tallissa oli viileämpää kuin auringossa, ja yritin etsiä naamaa, joka näyttäisi tuntevan paikan paremmin kuin jotkut tuntilaiset. Kun lopulta en löytänyt ketään, kysyin pitkänhuiskealta tytöltä mistä voisin löytää jonkun henkilökunnan jäsenen. ”Teemu on varmaan tarhoilla, se voi olla joko siellä tai sitten kahvilla jonkun hoitajatytön kanssa”, toinen vastasi ilmeettömästi ja lähdin siitä tarhoille. Erään tamman tarhan edessä olikin aikuisen näköinen jätkä, mutta hän oli nuorempi kuin oletin - ehkä sellainen, joka ottaa omia kahvitaukoja hoitajien kanssa. ”Moi, sä oot varmaan...” ”Teemu”, toinen esittäytyi ja kääntyi virnistäen sitten leveästi. ”Hyvä, sua mä oikeastaan etinkin. Mietin, että oisko sulla aikaa vähän kertoa tästä paikasta, niin ja miten pääsen kotiin, muutettiin vasta ja oon aika hukassa”, pyysin hermostuneesti naurahtaen. ”Kyllä mulla on aikaa, mennään vaan.” Ja niinhän siinä kävi että mun kiinnostus heräsi ja kotona ylipuhuin äidin laittamaan mut tunneille.
|
|
|
Post by Venn on Sept 16, 2014 9:34:00 GMT 2
Anni, Tervetuloa osaksi Myllykujan arkea! Teemu kaipailikin vähän auttavaa käteä hevosensa kanssa, jotta kerkeäisi tekemään myös tallityöt ajallaan Oman kaappisi löydät henkilöt-sivulta, josta löytyy taas oma taso, tehtävät sekä muuta mukavaa. Kirjautuminen foorumille olisi suotavaa, ja Proboardsin avatar-ohjelmalla voit tehdä itsestäsi omakuvan :> Vielä kerran tervetuloa!
|
|
|
Post by Norpatar on Sept 16, 2014 10:35:41 GMT 2
Nimi: Eleonora Ginster (Norpatar) Sähköpostisi: norpatar_kisaposti@hotmail.com Ikä: 21v Haluatko noudattaa tasoja: kyllä Hoitohevostoive: 1. Woodpecker (koska ponit <3) 2. Aeolus Fortis (mielenkiintoinen tamma, mutta en uskalla heti alkuun ottaa sun silmäterääsi, ehkä myöhemmin sitten) Aamu usva alkoi pikkuhiljaa laskeutua, kun ajelin kaunista Suomalaista maalaismaisemaa Kellojärven keskustan läpi kohti Korkeaniemeä. Tarkoitukseni oli ajaa vain erireittiä Lappiin tarkastamaan toisen tallini hevoset, mutta minun oli aivan pakko kääntyä hevostilanpihaan. Soitin pihasta äidilleni etten tulekaan viellä, olin saapunut hyvin hoidetulle tallialueella, jonka pihatarhoihin hevosia kuljetettiin. Nuori lyhyt tukkainen tyttö talutti virkeän oloista kimoa puoliveritammaa loimi päällä ulos. Aamun viileä usva saattoi saada hevoseen virtaa, kun se loikki narun jatkeena. He kävelivät minua kohti, joten pysäytin auton. Oletin että he ovat menossa viereiseen tarhaan, jonka portilla pitkähiuksinen mies odotteli. Tarhassa kirmasi jo kaksi hevosta. Toinen ihana pirtea tumma poni, joka oli juri käynnyt piehtaroimassa ja ryhtyi nyt leikkimään valeamman ponin kanssa. Leikki oli mennä rajuksi, mutta puoliverinen yllytti ponikaverinsa hurjaan juoksukisaan, jonka jälkeen kaverukset pysähtyivät rapsuttelemaan toisiaan juoma-astian läheisyyteen. - Hei, nimeni on Eleonora Ginster. Olin ajamassa ohitse, kun huomasin tienviittakyltin. Omistan tallin noin puolentoista tunnin ajomatkan päästä, joten on hauska tutustua täkäläisiin muihinkin talleihin, esittäydyin tytölle ja miehelle, jotka kävelivät kohti tallia jonka eteen pysäköin autoni. - Moi, tervetuloa mun nimi on Heli ja toi joka jo viihotti sisään oli tallimestari Venn, meillä on hiukan kiire näin aamuisin, kun kaikki pitäisi saada valmiiksi ennen Mirandan tarkastusta ja hän tulee tänään poikkeuksellisesti tunnin etuajassa, jotta pääsee valmennukseen lähtemän ja hevosen piti päästä vielä jaloittelemaan enne kuljetusta, tyttö kertoi iloisesti samalla kun kävelimme maalaistalliin sisään. Lupauduin avustamaan tallinsiivouksessa, koska halusin tavata tallin omistajan. Siivottuamme kaikki karsinat kolmeen henkilöön laitettiin talli siistiksi, en oikein osannut mitään varustetta viedä oikealle paikalle, mutta lakaista pystyin ja puhdistin Jörön karsinan juomaautomaatin, koska siellä oli lannat. Ehdimme rupattelemaan taukohuoneeseen, kun kaikki oli valmista. Venn palajstui oikein herttaiseksi ja miellyttäväksi seurustelukumppaniksi, eikä Helikään mikään tuppi suu ollut. Mirandan saapuessa talliin olin jo ehtinyt nähdä kaikki paikat tallin alueelta ja saanut kunnon esittelyt kaikista hevosista, lisäksi minulle ehdoteltiin hoitohevosta, josta ajattelin keskustella Mirandan kanssa. Omistaja saapui paikalle, mutta ikävä kyllä oli niin kiireinen ettei joutanut juttelemaan, kuin pikaisesti samalla kuin hoiti kimoaan kuljetuskalustoon. Hän lupasi soittaa minulle, kun pääsee valmennuksesta kotiin. Lähdin seuraamaan trailelia poispäin tallilta, mutta tämä kääntyi Kellojärvelle ja minä puolestani Korkeaniemen suuntaan. t. Norpatar ps. Anteeksi venähti vähän. En ole pitkään aikaan hoitanut muiden hevosia ja nyt villiinnyin
|
|
|
Post by Venn on Sept 16, 2014 19:15:25 GMT 2
Norpatar, pituudesta ei sakota, tervetuloa siis Voodin hoitajaksi! Tamma alkoikin jo kaipailla omaa hoitajaansa jotain piiiitkän ja toivottomalta tuntuvan ajankaan päästä tuntunyt löytyvän. Teen sinulle kaapin Henkilöt-sivulle ja aloitat nollatasolta hoitamisen (tuntitehtävän taisitkin jo tehdä Profiilin tekeminen foorumille on suositeltua ja Proboardsin avatar-toimintoa hyväksikäyttäen voit heti luoda itsestäsi omakuvan. Tervetuloa!
|
|
|
Post by Piia ja Jenna on Oct 24, 2014 8:47:39 GMT 2
Nimi: Jenna Koivusaari ja Piia Koivusaari Sähköpostinne: akasukim@gmail.com Ikä: Jenna 14v ja Piia 16v Haluatko noudattaa tasoja: Haluamme Hoitohevostoive: Toivomme Angieta ja Jöröä, mutta molemmat ovat niin ihania, ettemme osaa oikein päättää. Eli voit vaikka tarinan perusteella katsella kumpi on sopivampi meillle.
"Jenna ala tulla jo!" huusin. Aina sitä saa odottaa. Kuulin askeleita portaista ja näin viimeisen päälle pyntätyn siskoni. "Huoh.. Mehän menemme tallille, ei juhliin." huokaisin ja katsoin häntä. "Mmh mut haluun antaa hyvän ensivaikutelman. Eihän mulla oo ku vähä ripsaria ja paremmat tallivaatteet." siskoni mutisi ja pyöräytin silmiäni. Näytin kädellä kevariani ja laitoin kypärän päähän. Jenna haki äkkiä oman kypäränsä, ja niin me lähdimme matkaan. Matka tuntui erittäin lyhyeltä, vaikka Jenna jotain valittikin takanani.
Nousin kevarin selästä ja kävelin kohti tallia. "Oota nyt pässi!" sisareni huusi. Pysähdyin kiukkuisena paikalleni ja mulkoilin häntä. Piia vain virnuili minulle. Minun teki motata häntä. Kävelimme talliin, josta ei löytynyt ketään. Ulkona olikin enemmän porukkaa. Oli ilmeisesti joku tutustumisjuttu tai sinnepäin. Kun kävelimme lähemmäs tajusimmekin että se oli vain joku isompi jutteluporukka. Kävelimme heidän ohitseen suoraan hevosliatumille. "Oi, kato tota Piia!" kuiskasin. "Ihana, onkohan toi se Jörö?" hän kysäisi ja osoitti suloista vedessä läträävää mustaa ruunaa. Nyökkäsin ja katselin muualle. Joku otti minua kiinni olkapäästä. Oli niin lähellä etten kiljaissut. Käännyin hitaasti ja näin takanani leikkisän varsan. Naurahdin ja taputin tammaa. Pian toisestakin olkapäästä otti joku kiinni, mutta se oli Piia. "Lopeta ääliö, ei sun tarttee mua hiplata" puuskahdin. Joku naurahti takanani. Se ei ollut Piia. Piia nimittäin nauroi kauempana. "Hei, olen Miranda. Te olette..?" nainen esitteli. "Me ollaan Piia ja Jenna Koivusaari. Soitettiin sulle eilen iltapäiväl et tultas kattelemaan tätä toimintaa ja muuta", Piia kiirehti sanomaan, kun minä tuijotin suu auki. Napsautin leipäläpeni umpeen ja jatkoin tapittamistani. "Niin joo, tervetuloa vaan!" nainen toivotti iloisena. "Harmi vaan että meidän täytyy lähteä melkolailla nyt, kun sanoimme äidille että käväisemme vain." siskoni harmitteli. Miranda nyökkäsi ja toivotti hyvää kotimatkaa. Myllykuja on kyllä melkoinen paikka!
|
|
|
Post by Miranda on Oct 24, 2014 14:43:00 GMT 2
Piia ja Jenna, tervetuloa hoitajakaartiin . En osaa sanoa aloitustarinan perusteella muuten kuin että kiva saada lisää sisaruksia hoitajiin, ja oikein mukavan oloista "sisarusrakkautta" tarinassa . Annan näin alkuun hoitohevoseksenne Jörön, sillä Jörö on ehkä sopivampi vaihtoehto kun en tiedä hevoskokemuksestanne juuri mitään. Angie on nuori tamma jolla on nuoren tamman kujeet, se on kokeneempien hevonen. Jörön voi myöhemmin kuitenkin vaihtaa Angieksi (jos se on vapaana), tai siskoskaksikko voi "jakautua" kahdelle hevoselle jos siltä tuntuu, mutta katsotaan sitä sitten kun hoitajanuranne lähtee käyntiin Luokaa foorumille tunnus ja teen teille kaapin, josta voitte alkaa katselemaan tehtäviänne . Ensitöiksenne voitte tunnuksen luomisen jälkeen tehdä oman esittelyn Hahmoesittelyt -osioon.
|
|
|
Post by Kirppu ~ on Oct 24, 2014 18:22:05 GMT 2
Nimi: Katja "Kirppu" Nurmi sähköpostisi: tytsky99@gmail.com Ikä: 18 Haluatko noudattaa tasoja: En halua Hoitohevos toive: 1. Manna 2. Jörö 3.Luna
Järkyttävä kaatosade ja juoksen läheisimpään rakennukseen turvaan kastumiselta. Kuulen tutun ja hyvin rauhoittavan äänen, hevosen syövän heinää. Kävelen käytävää eteen päin luultavasti näyttäen eksyneeltä lapselta. Päässäni pyörii vain yksi ajatus. "Miten tällänen punkmörkö otetaan vastaan hevostallilla" Ajatukseni katkeaa kun yhdestä karsinasta kurkkaa punarautias läsipää. Mustatut huuleni kääntyvät hymyyn enkä tunne itseäni enää epävarmaksi. Kävelen hevosen luo ja raaputan sitä otsasta. Se nostaa päänsä, puhaltaa kasvoihini ja alkaa leikkiä ylähuulellaan huulikoruillani. Kuulen takaani turvallisen kuuloisen puheäänen. "Hei mä olen Miranda, sä olet varmaan uusi. Tää on myllykujan talli" Koen heti oloni kotoisaksi ja lasken käteni hevosen otsalle. Vaikka sade lakkaa ja on lähdettävä kotiin, ei hymy huuliltani häviä mihinkään.
|
|
|
Post by Venn on Oct 26, 2014 11:32:44 GMT 2
Tervetuloa myös Katjalle hoitajakaartiin! Mukavaa saada erityylisiä hevosharrastajia mukaan porukkaan Manna on tosiaan Myllykujan ratsuttajan Ninan hevonen, joten se ei esimerkiksi käy tunneilla niin usein kuin tallin omat hevoset. Nyt voit luoda oman profiilin tänne foorumille ja ensitöiksesi voit luoda Hahmoesittelyt-osioon oman hahmosi esittelyn, niin muutkin saavat kuvan hahmostasi ja sitten sitä on helpompi käyttää tarinoissa. Kannattaa myös tehdä kattava ulkonäkökuvaus, niin mun on helpompi piirtää hoitajakuva Lisään kaappisi Myllykujan henkilökunta-sivulle.
|
|