|
Post by Miranda on Oct 14, 2014 20:11:25 GMT 2
Päivitin vuorolistaan uusia vuoroja
|
|
|
Post by ttanja on Oct 14, 2014 20:14:43 GMT 2
saiskos meikä tehä 19.10 illan ja 1.11. aamun?
|
|
|
Post by norpatar on Oct 15, 2014 8:13:30 GMT 2
aamuvuoro 18.10.14 (aamutyöntekijänä Venn) ja iltavuoro 26.10.14 (iltatyöntekijänä Heli) Voisin tulla nämä päivät
|
|
|
Post by Miranda on Oct 15, 2014 14:10:13 GMT 2
Vuorot laitettu listaan . Tekaisin nyt myös suuntaa-antavat ohjeet vuoroihin, niitä ei tietenkään tarvitse pilkulleen seurata
|
|
|
Post by ttanja on Oct 15, 2014 15:27:30 GMT 2
tässsä suoritus 19.10. iltavuorosta, kun vien iltaruokia.
Anteeksi miehisyyteni tässä kuvassa, tuli jotenki rahvas piirros :DD
|
|
|
Post by norpatar on Oct 20, 2014 13:21:53 GMT 2
Pahoittelut, että meni hetki, melkein unohdin Aamutalli 18.10.2014 Saavuin talliin, kun Venn oli toimistossa tekemässä päivän ohjelmaa. Tervehdin häntä ja vein reppuni kaappiini. Menin rehuvarastoon täyttämään heinäkärryä. Kun kello tuli puoli kahdeksan Venn saapui rehuvarastoon. Hän loi hyväksyvän hymyn tapaisen katseen minuun, kun heinäkärry oli jo täynnä. Hevoset odottelivat heiniään kiltisti, kun siirryimme jakamaan heiniä. Venn tarkasti jakamani heinämäärät ja korjasi tarvittaessa. Vain Minkiltä Venn otti hiukan heinää pois. Totta olihan se ponille aika paljon. Venn laittoi väkirehuja valmiiksi sankoihin ja minä kiikutin niitä karsinoihin. Antaessani väkirehut, tarkastin hevosten yleiskunnon. Ainut erikoisuus oli Lunalla, sen takajalat olivat hiukan arat ja turvonneet. Venn mittasi tammalta lämmön ja pientä lämmönnousua havaittavissa. Eli jotain pientä vilustumista varmaan. Luna kuitenkin söi normaalisti ja oli iloisen oloinen. Turvotus oli tasaista ja turvottavat kohdat pehmeitä. Venn soitti Mirandalle, joka saapui tarkastamaan tammansa. Todettiin porukalla, ettei mitään vakavaa, paksumpi loimi vain päälle ja mahdollisimman paljon ulkona elämistä. Niimpä ruokien jakamisen jälkeen lakaisin rehuhuoneen lattian, sillä välin, kun Venn jakoi loimia kuivaushuoneesta hevosten eteen. Aloitimme loimituksen, oikeastaan kaikille tuli joku takki päälle, paitsi Jörölle. Kaikille laitettiin vähintään siis sadeloimi. Viluisille laitettiin ohuita toppaloimia ja Luna sai luvan viettää normissa toppaloimessa tuulista ja mahdollisesti jopa sateista päivää pihalla. Toppaloimessa oli hyvä sadettapitävä pinnoite, joten ei haittaa vaikka sataisikin. Loimitusrumpan jälkeen oli vielä hetki aikaa ennenkuin hevoset menevät pihalle, joten kävin siivoamassa satulahuoneen ja tarkastin hevosten varusteiden kunnon. Muutoin moitteetonta, mutta Jörön suitset olivat aivan kovettuneet ja kuolaimissa pinttyneet liat. Jätin kuolaimet likoamaan lämpöiseen veteen ja pesin suitset huolella satulasaippualla, jonka jälkeen rasvasin ne. Lopuksi hinkkasin kuolaimet puhtaiksi taittaen yhden rakennekynteni (auts), no onneksi huolto on parin päivän päästä. Pakko pitää rakennekynsiä, kun omat kynnet on aivan kuolleet ja hengettömät. Lähdimme raahaamaan hevosia pihalle. Oikeastaan kaikki olivat hyvin reippaita ulos mennessään. Kolmen porukat vietiin ekana. Minä sain ne hankalemmat hepat ja Venn toi parit perässä. En tiedä kumpi on helpompaa taluttaa kahta kiltisti kävelevää pollea, vai täysillä kaiken ilon irti ottavaa yksilöä, kuten Angie, jolla oli superpaljon energiaa. Ja oikeastaan me menimme kylkiedellä tarhaan. No minä vain kävelin eteenpäin ja ko,mensi, jos tamma yrittää minun eteeni tai lähtee jonnekin toiseen suuntaan. Tarhauksen aikana tarkastimme vedet ja täytin ne, kun kaikki hevoset olivat pihassa. Yöllä on ollut pakkasta, joten vein kaikkiin tarhoihin lämmintä vettä. Sitten oli vuorossa hevosten kuntoon laittoa ensimmäiselle tunnille. Olimme vahingossa vienneet myös Voodin tarhaan, vaikka se olikin menossa ensimmäiselle tunnille. Kiiruhdin hakemaan tamman takaisin, kun ratsastaja tuli kyselemään tammaa. Otin varuiksi omenan mukaan, jotta tamma tulisi luokseni ja iloisenahan se sieltä tulikin. Vein Voodin hoitopaikalle käytävälle, jossa riisuin sen loimista ja ratsastaja alkoi kunnostaa sitä tunnille. Autoin satulan kanssa, jotta Voodi ei riehuisi. Tällä kertaa ratsastaja oli sen verran reipas että satuloi itse ohjeitteni mukaan. Minä seisoin Voodin pään vieressä ja kehoitin sitä laskemaan päätään. Tamma pysyi tyynenä, kun rapsuttelin sitä hiukan korvan takaa. Siirryin puhdistamaan tunnille menneiden hevosten karsinoita. Joku on selkeästi stressannut Jöröä, koska sen karsina on aivan myllätty yön aikana. Varmaankin liian vähän iltaheiniä, niin on tekeminen loppunut kesken yön, joten metsästin liiskattuja kikkareita karsinasta. Myös vesikuppia oli kiusattu yön aikana ja lähes 1/4 osaa karsinasta oli märkänä ihan vain vesikupin vuoksi. No siivottuani karsinan turvetin sen huolella ja siirryin seuraavaan mökkiin. Muut olivat nopeampi ja kevyempiä heitellä, kuin Jörön mökki. Jossain vaiheessa tuli paniikki, kun alkeistunnille tulikin yksi rattsastaja, joka ei ollut listassa. Hennalta kävin tytön kanssa kysymässä, niin Voodi ratsuksi ja minä taluttamaan. No tunnin lenkki teki ihan poikaa, vaikkakin tyttö uskaltautui joitain pätkiä ratsastamaan yksin, mutta olin aina valmiudessa hyökkäämään kuolaimeen kiinni ja ankkuroitumaan maahan. Tunnin jälkeen purin Voodin yhdessä tytön kanssa ja Voodi näytti parhaat puolensa ja osottautui suhteellisen mukavaksi alkeisratsuksi, kun antoi tytön hoitaa itsensä ilman ongelmia, jopa kaviot nosti kiltisti, kun oli varmistamassa vieressä, jos jotain sattuu nappaan lapsen pois tai tungen itseni väliin potkun sattuessa kohdille. Veimme tunnilla olleet hevoset ulos ja päiväheinät tarhoihin. Vein Ithille, joka on ainut yksinään tarhaava tällä hetkellä ja ainokaiselle parille eli Mannalle ja Okralle. Tamma pariskunta odotteli kärsimättömästi portilla heiniään ja sain olla agrobaattisesti lahjakas, jotta pääsin tarhaan ilman portin aukaisua tai osumista sähköihin, kun tammat eivät hievahtaneetkaan portilta vaikka kuinka vakuuttavasti pyrin komentamaan. Päiväheinien mussutuksen aikan lakaisin tallin käytävän ja täytin heinäkärryt iltaruokintaa varten. Puhdistin myös ruoka- ja juomakupit sekä suolakivitelineet kaikilta joilla ei ole hoitajaa tai oma hoitaja ei ole ehtinyt pitkään aikaan puhdistaa kippoja. Evästin toimistossa Hennan seurana ja kävimme läpi maastoon lähtevät ratsukot. Evästauon jälkeen oli aika hakea ratsut sisään ja alkaa varustaa niitä asiakkaiden kanssa. Melko vauhdikkaan oloinen ryhmä oli lähdössä maastoon. Henna ratsastaa Lunalla, Teemu Okrallaan, asiakkaat Minkillä, Jöröllä ja Ithillä, sekä Mannalla mukaan lähti Nina. Avustin asiakkaille hevoset kuntoon ja laitoin Hennalle Lunan, jotta hän ehtii tehdä laskutukset ja tilitykset Mirandalle. Venn oli hävinnyt johonkin jättäen lapun toimistoon, että voin lähteä, kun maastoporukka häviää pihasta. Miranda on hälyytysvalmiina kotona. Eikä mitään selityksiä. Oletin siis että joku muu antaa iltapäiväeväät hevosille. Kun hevoset oli kunnossa talutimme ne pihaan ja minä pidin Lunaa sen aikaa, kun Henna tarkasti asiakkaiden ratsut. Teemu oli hiukan myöhässä ja kiiruhti nyt Okran kanssa pihalle. Tammalla oli vauhtia ja hyvä että Teemu kyytiin pääsi, kun neiti pyöri ja hyöri. -Eikös lännenhepan kuuluisi seistä rentona ja rauhallisena vapain ohjin, kun ratsastaja nousee ratsaille, sanoin Teemulle irvistäen. Tämä vain irvisti takaisin samalla näyttäen kieltään. No autoin hiukan, jotta Teemu sai vyön kiristettyä. Tai minä kiristin ja Teemu yritti pitää Okran paikallaan. Teemu ja Nina lähtivät letkan keulilla vetämään ja Ithi oli Mannan edellä asiakkaan kanssa. Henna tuli viimeisenä ja tarkkaili ratsukoitaan. Hain reppuni ja eväspurkit sekä purnukat, jonka jälkeen heippasin Voodin ja lähdin ajelemaan kotia kohti.
|
|
|
Post by Venn on Oct 23, 2014 19:28:38 GMT 2
ttanja, iltavuoro 19.10.2014 Rahvas, mitenniin :'D Eihän sitä hevosten takia tarvitse laittautua, huppari ja farkut ovat ihan soppeli työasu iltatalliin. Ihmisen mittasuhteet ovat varsin hyvät ja ilme on hyvin tehty :> Iltavuorosta 30v€ + 2ap + 2lp niinkuin yleensäkin!
norpatar, aamutalli 18.10.2014 Ah, tykkään omatoimisista aamutalliapulaisista, varsinkin kun en ole oikein aamuihmisiä - ihanaa kun ei tarvitse joka raksahdusta opastaa! Miehenä en tietenkään ymmärrä rakennekynsistä mitään, mutta voin kuvitella että sellaisen katkeaminen sattuu, voih. Pitäisiköhän Voodia aloittaa laittamaan talutusratsuksi? Hmm, Henna varmaan määrää sen. Pitänee kysäistä asiasta kun tulee sopiva hetki. Tästäkin sama 30v€ + 2ap + 2lp :>
|
|
Chiyo
Uusi tuttavuus
|
Post by Chiyo on Oct 23, 2014 19:44:20 GMT 2
Voisin tehdä tuon aamuvuoron 8.11.?
|
|
|
Post by Venn on Oct 23, 2014 19:46:06 GMT 2
Laitoin varaukseen!
|
|
|
Post by ttanja on Oct 25, 2014 14:09:06 GMT 2
Tässä 1.11. vuoro, Tanja kauhuissaan rehuhuoneen lattialla : "mitäs siellä ruokintakurssilla opetettiinkaan?"
|
|
|
Post by Miranda on Oct 30, 2014 13:24:06 GMT 2
Ihana kuva, jotenkin samaistun tuohon hölmistyneeseen ilmeeseen . Saat tästä normaaliin tapaan 30v€ + 2ap + 2lp.
|
|
|
Post by norpatar on Oct 31, 2014 10:38:04 GMT 2
26.10.2014 iltatalli (tarina vähäsen myöhässä) Ensimmäisenä vuorossa olikin heti parkkipaikalle päästyäni pyydystää vapaana rellestävä Mink. Ihmettelin mitä tamam teki yksikseen pihassa, mutta piaan selvisikin, kun Ttanja ryntäsi tallista. - Se oli lähtenyt muiden mukaan laukkaamaan ja ratsastaja oli tippunut. Vissiin joku aloittelija vaikka oli sanonut olevansa kokenut. Mink oli pelästynyt putoamista ja kääntynyt tallille. Henna soitti maadstosta ja käski ottaa tammaa kiinni, Ttanja kertoi, kun ajoimme tamman kentälle, mistä se oli helpompi ottaa kiinni. Helikin ryntäsi paikalle heinävintiltä, kun kuuli kolinaa pihasta, mutta tamma oli jo meillä kiinni. Ttanja lähti taluttamaan Minkiä takaisin polulle, jossa oli määrä tavata ratsastaja ja muu ryhmä. Muu ryhmä jatkoi viellä rantaan, mutta pudonnut nuori nainen ei enään halunnut jatkaa maastoa, joten taluttelimme häntä hetken kentällä, jotta ei jäisi mitään kammoa. Tai oikeastaan Ttanja talutti ja minä yritin ohjeistaa häntä rentoutumaan. Pikkuhiljaa nainen alkoi hengittämään ja lihakset rentoutuivat happea saadessaan. Nainen uskaltautui ravaamaan jo ilman taluttajaa, joten tunsin työni olevan onnistunut. Loppukäynneissä irtosi pientä hymyäkin. Hennan palatessa maastosta hän jutteli naisen kanssa ja kehoitti jotain helpompaa ryhmää ensin kentällä, jotta olo olisi varmempi. Minkiä kiltimpää maastoratsua ei ole, joten sinne on turha lähteä itseään pelästyttelemään ennen kuin perusasiat ja -istuna ovat ku nnossa. Suuntasin talliin, jossa autoin maastoporukkaa purkamaan hevoset ja ohjeistin pesemään varusteita. Itse pesin Voodin takajalan suojat, jotka olivat aivan kuraiset ja ne vaativat saippuoinnin. Samalla kun pesin takasuojat viereeni tuli "suojajono", kun ratsastajat jonottivat suojien pesuun. Olin valmis ja annoin seuraavalle vuoron. Eräs mies kysyi olisinko voinnut pestä Ithin suitset, kun ne olivat ihan rapaiset ja hänellä oli kiirus hakemaan lapsia mummolta, jotta ehtisi viellä kauppaankin. Tottahan toki pystyn puhdistamaan Ithin suitset. Hevoset ehtivät huilia reilun puolituntia, ennen kuin Yleisryhmän oli aika lähteä töihin. hevosten varustamisen jälkeen kävin auttamassa heidät ratsaille ja valvomassa alkukäyntejä, kun Henna oli puhelimessa. nainen saapui pariminuuttia myöhässä ja selkeästi aikoi ottaa ajan takaisin. Minä suuntasin tarhoja siivoamaan. Aloitin Voodin ryhmätarhasta, jossa oli tietenkin eniten tavaraa. Puhdistin samlaal juoma-astian ja täytin sen vedellä. Heli tuli jatkamaan vesi rallia, olin kuulemam viennyt hänen työnsä Koulutuntilaiset saapuivat ja kävin auttamassa Voodin ja Mannan kuntoon, jonka jälkeen tuntilaisten vaihto ja edelliset hevoset talliin. Niiden hoito ja ulosvienti. Okra riemuitsi päästyään ulos tamma oli poikkeuksellisesti ollut maaston jälkeen viellä yleistunnilla, kun siinnä oli paljon porukkaa. Päästäessäni tamman irti portilta se pinkaisi täyteen laukkaan ja pukitteli villisti. Onneksi loimi on kunnolla päällä, niin se ei lepata tai roiku. Ehdin siivota karsinoista päivällä tulleet lannata ja pissat poiis, jotta yöksi karsinat olisivat siisti. Jaoimme helin kanssa päiväheinät tarhoihin ja laitoimme karsinoihin jo valmiiksi heinää, jotta koulutunnin hevoset saavat jäädä syömään sisälle. Heli jatkoi tarhojen siivousta. Tällepäivälle ei enään ollut kuin yksitarha ja siitäkin enään osa jäljellä, joten minua ei tarvittu siihen puuhaan. Menin rehuvarastoon, täytyin heinäkärryt iltaruokintaa varten ja lakaisin lattian. Järjestelin säkit paikoilelen ja täytin tyhjät astiat. Venn toi juuri uutta rehukuormaa, joten autoin purkamaan kuorman siististi. Kello oli vasta vähän yli viisi. Lähdin vintille, jossa odotti pien iyllätys. Heli oli aloittanut rojujen siivoamisen ja järjestelyn, mutta se oli pahasti kesken. Autoin häntä ohjeidn mukaisesti. Lajittelimme tavarat käyttökelvollisiin, hollettaviin ja käyttökelvottomiin. Tavarakasan alta löytyi valloittavan ihan poni reki, joka olisi täydellinen Minkille tai Voodille. Voisikohan jomman kumman opettaa ajolle? Se olisi loistavaa jumppaa ainankin rimpula Voodille. No aika sentään riensi vinttiä penkoessa ja kahdeksalta aloimme hakea tarhoista hevosia sisälle. Henna oli jättänyt lapun, että Ithillä on lämppärit jaloissa tarkoituksella. Saavat olla aamuun asti. Asia harvinaisen selvä, joten ei muutakuin tarhasta hepat talliin, jonka jälkeen iltaheinien ja rehujen jako. Sain jakaa itse rehut ilman Helin tarkkailua, koska olin suorittanut ruokintakurssin. Heli kyllä varmisti satunnaisista karsinoista heinämääriä, koska hänen piikkiinsä se menee, jos karsinat ovat heinäisiä aamulla. Miranda saapui talliin "kyselytunnilleen", jonka Heli hoiti ja minä lakaisin talli käytävän. Minulle tuli aika lähteä, joten huikkasin toimistoon lähteväni ja kaksi vastasi hyvää yötä. Todellakin hyvää yötä, jotta jakassa hedätä varttia yli viisi ja lähteä puoli kuusi ajelemaan lappia kohti.
|
|
|
Post by Miranda on Nov 3, 2014 16:20:28 GMT 2
Onpas Norpatar ollut ahkerana, hurjasti puuhastelua . Toivottavasti niin ratsastaja kuin Mink-raasukaan ei saanut pahempia traumoja. Mahtavaa että vintiltä löytyi reki, ainakin Juli voi vetää rekeä kunhan lumet tulevat maahan. Tästä normaali palkkio, 30v€ + 2ap + 2lp.
|
|
|
Post by norpatar on Nov 29, 2014 22:51:31 GMT 2
Iltavuoro 23.11.2014 Tulin iltavuoroon lyhyellä varoitusajalla. Soitin päivällä Mirandalle ja kysyin onko iltatallissa työntekijällä apua. Teemu oli kuulemma yksin, joten lupauduin tulla avuksi. Alkuvuoro sujui sutjakkaasti. Oppilat olivat omatoimisia, joten ei ollut kovin paljoa autettavaa. Mitä nyt kävin korjaamassa muutamia suojia ja satuloimassa Voodin. Vuoro lähti vasta kunnolla käyntiin päiväruokien kuskauksesta. Teemu korjasi aitoja, joten minä raahasin eväät ensin sisään ja sitten ulos. Vesiastiatkin tuli siinä sivussa tarkastettua. Ainut miinus oli ettei letkua löytynyt mistään, joten jouduin kantamaan/työntämään kottareissa siis vedet kanistereilla tarhoille. Teemu auttoi, kun juutuin mutaliejuun. Tallissa heinien jaon jälkeen luudin käytävän, jotta se ei olisi niin sotkuinen kun oppilaat tulevat viimeiseltä tunnilta. Voodi ja mutainen tyttö tulivat ensimmäisten joukossa talliin, jota hiukan ihmettelin ja meninkin tytön luokse. Matkalla tarkastin nimen listasta Anna. - Anna, tipuitko sä? Kysyin tytöltä, joka piteli tammaa käytävällä. - Joo, se pelästyi laukassa Teemua, joka kantoi lautaa ja oli sen jälkeen todella kuriton. Se pukitteli ja lähti yks kaks laukalle. Ei se ennen tälläistä ole tehnyt, Anna sanoi hiukan järkyttyneenä. Ennen kuin ehdin edes vastata Henna pyyhelsi paikalle. - Sinä mene sen kurimuksen kyytiin, se oli ihan mahdoton. Kertoiko jo Anna mitä se teki. Ihan hyvin tuntui jaksavan vaikka kaksi tuntia töitä tehnyt. Käy vähän asioita sen kanssa läpi, Henna pyysi tai oikeastaan ilmoitti. Anna piteli Voodia sen aikaa, kun käväisin vaihtamassa varusteet, palatessani huikkasin Teemulle, joka oli varustehuoneessa korjaamassa tällä kertaa jalustinhihnoja niiteillä. - Käyn pikaisesti ratsastamassa Voodin, se on ollut kuriton. Toivottavasti ei mee kauaa. Kaikki ovat saaneet ruuat ja käytävä on lakaistu. - Okei mä tuun kohta juoksuttaa Okraa se on ollut hiukan jäykkä, mutta tuskin se haittaa, mies vastasi, nostamatta katsettaan pienestä niitistä ja löi samalla vasaralla. En voinnut pidättää nauruani, kun niitti lipsahti ja poika löi ilmaa. Hymähdin vastaukseksi ja lähdin kiiruhtamaan Voodin luokse. Kentällä Henna tuli seuraamaan ratsastustani ja vaati meiltä työtä. Hetkessä nopea läpiratsastus olikin muuttunut ihan oikeaksi koulutreeniksi. Voi kuinka ällöttävää. En ollut varautunut ratsastukseen, joten ylläni ei ollut urheilu rintaliivejä, minkä vuoksi tämä ei enään tuntunut mitenkään mukavalta, mutta onneksi takki päällä, niin ei näy ulos päin ja päätin vain kestää sen. Henna vaati meiltä kokoamisia ja taivutuksia. Voodille ei jäänyt hetkeäkään aikaa miettiä metkujaan ja jos se pääsi nousemaan hetkeksi pois kuolaintuntumalta Henna oli välittömästi kimpussani. Tehostimme apujen läpiratsastusta siksak sulkutaivutuksilla pituushalkaisijalla. Voodi alkoi liikkua super hyvin. Se ei koskaan ole tuntunut näin kevyeltä ja miellyttävältä. Edes laukassa se ei painanut kädelle vaikkei ollutkaan enään ihan höyhenen keveä, mutta nyt se sentään liikkui ilman ryntäilyä, vaikka Okra oli toisessa päädyssä irroittelemassa laukka ympyrällä. Pienen pyrähdyksen Voodi suoritti, kun Okra pukitti osuessamme yhtäaikaa keskilinjalle. Hennan painostava ääni piiryi selkänikamiini ja poni oli pakko saada halliintaan nyt heti tai menetän piaan pääni. Istuin alas ja otin pidätteen. Yllätyin Voodi totteli ja jatkoi kuuliaisena harjoituslaukkaa, jossa suoritimme kokoamis harjoitteita. Loppuraveihin pääsimme siirtymään puolen tunnin rääkin jälkeen ja olin helpottunut. Loppukäynteihin Henna haki Voodille loimen, koska sille oli tullut hiukan hiki. Tallissa purin tamman ja käytin sen suihkussa. Loimitin sen huolella kuivatusloimilla ja vein karsinaan, missä sitä odottikin päiväheinät. Varustehuollon jälkeen pidin pikku tauon. Kuuden jälkeen siirryin rehuhuoneeseen valmistamaan hevosten iltarehuannoksia ja siivosin samalla reharin tyhjistä säkeistä ja vein paalimuovit roskikseen säkkiin sullotuna. Alkuviikosta pitäisi tulla roska-auto, niin eivät unohdu rehariin lojumaan. Varustehuoneen lattia oli lievästi sanottuna ikävän näköinen kurakelien vuoksi, joten päädyin luuttuamaan sen. Ennen luuttuamista tarkastin varavarusteiden järjestyksen ja lainakypärät siististi rivistöön. Lakaisun ja luttuamisen sai myös hoitajienhuoneen lattia ja käväisinpä viellä imuroimassa toimistossakin. Kello lähenee seitsemää, joten päätin alkaa etsiä Teemua käsiini hevosten sisälle hakua varten. Matkalla tarkastin Chaplinin ja Kepun ruokatilanteen. Chaplinin häkkiin heippasin kurkkun ja porkkanan siivuja iltaevääksi, kaninruokaa sillä olikin jo. Vesipullon pesaisin ja täytin puhtaalla vedellä. Jouduin hetken askartelemaan, jotta sain pullon takaisin kiinni, koska kiinnike oli murtunut toisesta päästä. Päädyin tekemään uuden kiinnikkeen rautalangasta taivuttelemalla ja kieputtamalla sitä toistensa päälle. Kepu sai myös puhtaan veden, kun Teemu tulee etsimään minua. -Ai täälläkös sinä olet. Ruvetaanko ottamaan hepoja sisälle? Muuten hieno teline se olikin jo rasittava tuo vanha, Teemu totesi iskien silmää. Oi voi ajattelin ja lähdin kävelemään tarhoille päin. Tarhoissa ei enään ollut montaa hevosta itse asiassa molemmille vain kaksi ja päätimme tehdä virallisen ratkaisun ja talutimme hevoset yksikerrallaan talliin. Emmekä alkaneet laiskoiksi ja askeleita säästäviksi, kuten yleensä kuuluisi tehdä. Tallissa jaoimme jälleen heinät ja väkirehut, jonka jälkeen lakaisimme lattian yhdessä ja veimme tavarat paikoilleen. Miranda marssi talliin juuri kun olimme valmiita. Menimme hänen perässään toimistoon ja Teemu aloitti raportin tavalliseen tapaan. Kerroimme poikkeamat, eli Okran jäykkyys, tarhojen korjaus ja Voodin sikailut läpiratsastuksineen. - Henna soittikin minulle ennen töistä lähtemistään, että piti sinulle ja Voodille tuntia. Se oli kuulemam pelästynyt jotain ja sen jälkeen ollut liian hurjana. Kuitenkin saitte sen kuulemma rentoutumaan ja unohtamaan hölmöilyt, mikä on tärkeintä. Ilmoitn myös Vennille tamman päivän saldosta ja hän miettii ruokinta muutoksia, jos siitä olisi apua sinkoiluun. Okra vois ihetken pitää lomaa tunneilta ja menisit useammin sillä ja Anni myös, jos hän ehtisi, tietenkin sinun valvonnassasi. Aitojen kanssa on nyt ollut vähän hankalaa, kun tuntuu ettei ne kunnioita sähköjä enään ollenkaa ja potkivat sitten puuaidatkin rikki. Täytyy varmaan vaihtaa paimen vähän napakampaan vaikka lehmipaimeneen, niin saavat paremmat sätkyt kun kokeilevat onneaan, Miranda purki päivän aiheet puhuen meille molemmille vuoroin osoittaen puheensa jommalle kummalle meistä. Päivä oli pulkassa ja käväisin vaihtamassa vaatteet. Sammutin matkalla valot hoitajienhuoneesta ja satulahuoneesta. Kurkkasin myös rehariin, mutte sieltä olimme valot jo pois laittaneet lähtiessämme. ps. ei ollut enempä vuoroja, joten tää oli nyt tehtävä
|
|
|
Post by Miranda on Dec 3, 2014 14:19:39 GMT 2
23.11.2014: Lisäsin listaan uusia vuoroja, listaa on unohtunut päivittää :'). Kiva juttu että Kepu ja Chaplinkin saavat huolenpitoa. Voodin ruokintaa voisi tosiaan katsastaa, tamma on ollut kovin kuumana viime aikoina. Hyvä juttu että tamma saatiin aisoihin, pahinta olisi jos tamma saisikin tahtonsa läpi. Palkkiona 30v€ + 2ap + 2lp.
|
|