|
Post by Miranda on Aug 16, 2014 11:14:47 GMT 2
Pikahoito sopii hektisenkin hoitajan elämään. Pikahoitoa voit käyttää korkeintaan kerran viikossa jos haluat pisteitä, mutta pikahoitoa saa käyttää useamminkin, jos haluaa esimerkiksi jouduttaa ketjun kulkemista.
Pikahoidon ajatus on simppeli: kirjoitat neljän virkkeen kuvauksen tallipäivästäsi. Jotta tämä ei olisi niin tylsää, virkkeisiin pitää mahduttaa kuusi edellisen hoitajan määräämää sanaa. Sanoissa pyydämme käyttämään huumorintajua (hauskoista voi saada hieman bonustakin!), ettei homma mene puisevaksi ja yksitoikkoiseksi. Sanoja saa taivuttaa haluamiinsa muotoihin, eikä sanojen järjestyksellä ole väliä.
Pikahoitoketju tarkistetaan yleensä vähintään kerran viikossa, eli ei paniikkia jos pisteesi ei ilmesty kaappiisi välittömästi!
Ensimmäiset sanat: möreä, paise, vihreä, kimeä, tonttu, kaskelotti.
|
|
|
Post by ttanja on Oct 13, 2014 16:28:53 GMT 2
Saavuin tallille katsomaan Minkiä ääni möreänä ja kauhea paise keskellä naamaani. Tallipihalla minua vastaan käveli Teemu vihreä tonttu puku päällään, kimeällä äänellä puhuen. Minkin tarhalle päästyäni, Mink möllötti kyljellään keskellä tarhaa kuin kaskelotti konsanaan. Pujahdin aidan ali tarhaan ja rapsuttelin tammaa tovin, jonka jälkeen lähdin takaisin kotiin. --- ehkä vaikeimmat sanat koskaan, pää löi ihan tyhjää --- Seuraavat sanat: dinosaurus, vatsamakkara, silmämuna, hehkeä, omena, palautusjuoma
|
|
|
Post by norpatar on Oct 14, 2014 9:43:13 GMT 2
Aamulla oli järkyttävän kylmä, joten olin peittänyt hurjat vatsamakkarani paksun untuvatakkiin, joka päällä vatsamakkarat muuttuivat dinosauruksen pyöreäksi alavatsaksi. Voodi ei ollut tunnistaa minua, kun menin karsinan luokse, tamma mulkoili silmämunat pyöreinä minua ja yritti poistaa minut karsinasta. Hain reharista omenan, jotta pystyisin antamaan sen tammalle ja suostuttelemaan tamman tarhaan. Tarhauksen jälkeen hehkeänä Teemu kiitteli apuani ja tarjosi kaakaota palautusjuomaksi aamun rankasta operaatiosta.
---- Aapuuva, tämähän oli oikein virkistävä kokemus, mutta lievästisanottuna haastavaa.
---- Seuraavat sanat: Panssarivaunu, Lauantai-makkara, simasuu, tönkkö, pinkki, batman ;D
|
|
Chiyo
Uusi tuttavuus
|
Post by Chiyo on Oct 23, 2014 19:37:58 GMT 2
Kun saavuin tallille pinkillä skootterillani, tarhassa odotti mielenkiintoinen näky. Ithi seisoi tönkkönä keskellä tarhaa kuin batman konsanaan. Houkuttelin Ithin lauantaimakkaralla luokseni. Vein Ithin talliin ja harjasin tuon mustan simasuun. --------------------------------- Täähä oli hankalaa! O.o --------------------------------- Sanat seuraavalle: Aatelinen, misteli, munakoiso, keppihevonen, aave, kultasormus
|
|
|
Post by ttanja on Nov 4, 2014 21:50:37 GMT 2
Ratsastin tallille Emman munakoison muotoisella keppihevosella. Kultasormus kimalteli sormessani kun kävelin Julin tarhalle ja nappasin tuon otuksen matkaani. Huomasin tallin ovelle ripustetun mistelin oksan kun talutin Julin aatelisesti karsinaansa. Teemu käveli ohitsemme kuin aaveen nähneenä.
---
Seuraavalle; apina, korva, maihinnousutakki, moottori, helistin, elefantti
|
|
|
Post by ttanja on Nov 13, 2014 19:02:21 GMT 2
Tää on ainut mitä pystyy kirjottaan puhelimella joten toivottavasti ei haittaa että kirjotan tällee edellisen omani perään taas.
---
Napitin maihinnousutakkini kiinni ja painoin kuulokkeet korvaani kun lähdin Myllykujaan katsomaan hoitohevostani. Kirppu päristeli tallitiellä ohitseni kevarin moottori ulvoen, pieni elefantti pehmolelu repusta pilkistäen. Tallipihalla löysin maasta apinan muotoisen helistimen jonka joku pieni vieras oli varmaankin tiputtanut. Vein helistimen ilmoitustaululle ja lähdin katsomaan Julia.
---
Seuraavalle moottoritie, helikopteri, jauhosäkki, peruna, vaippa ja kivääri
|
|
Ronja
Uusi tuttavuus
Hei!
|
Post by Ronja on Nov 26, 2014 21:15:08 GMT 2
Äitini ajoi minut tallille helikopterissa, moottoritien yllä. Äitini laskeutui tallille, ja vaihtoi perunan muotoksen pikkusiskoni vaipat. Minä taas lähdin kuljeksimaan kohti tarhaa, jossa pieni jauhosäkki, Ithi oleskeli. Se pukitti kuin kivääri, tahtoen minun lähtevän. -Jee, jee! Oli kyllä ihan sikavaikeeta!!!- Sanat seuraavalle: Maitopurkki, sika, venäjä, Marilyn Monroe, kaurakakku, sekuntikello. Ps. Sanokaa jos sanat on liian vaikeita! ?
|
|
|
Post by ttanja on Jan 2, 2015 20:27:40 GMT 2
Istuin toimiston sohvalla syöden kaurakakkusia ja juoden maitoa maitopurkista. Ronja istui pöydän ääressä ja esitteli uutta marilyn monroe sekunttikelloaan. Tvstä pauhasi uutisia venäjästä ja viime yönä palaneesta sikalasta, jossa kuoli parisen sataa sikaa. Tallin puolella hevoset nauttivat päiväruokiaan.
seuraavalle: taikasauva, villahousut, ankka, mangusti, lentopallo ja kilpavene
|
|
|
Post by ttanja on Jan 30, 2015 12:30:37 GMT 2
Puettuani villahousut jalkaan, kiiruhdin kilpaveneen lailla Myllykujaan. Teemu kopitteli lentopalloa tallipihalla aku ankka hupparissaan ja moikkasi minulle leveästi hymyillen. Heilautin hänelle kättäni takaisin kuin taikasauvaa konsanaan ja jatkoin matkaani Julin tarhalle. "tulehan söpö mangustiseni sieltä äidin luo!" huikkasin tammalle ja jäin paijailemaan sitä loppu päiväksi.
Seuraavat: muuttolaatikko, tikapuut, riippukeinu, pinteli, aluskasvillisuus ja lihava
|
|
|
Post by Jenna&Piia on Apr 6, 2015 9:52:30 GMT 2
Muuttolaatikoita pilkistää yhä jokapuolelta, ja aluskasvillisuuskin alkaa pilkottaa lumen alta. Jenna auttaa isää kotona riippukeinun kiinnityksessä. Minä itse olen ollut vain lihava ja mässännyt suklaata. Keikuin tikapuilla ja kurkottelin pinteleitä varastosta.
Seueaavat: Taikamatto, kalakukko, aivastus, pääsiäispupu, luiseva, ripakinttu
|
|
Nienke (kirjautumaton)
Guest
|
Post by Nienke (kirjautumaton) on Jun 27, 2015 17:28:42 GMT 2
Autoni kulki maantiellä kovaa vauhtia kuin taikamatto. Aivastelin katupölyn vuoksi muutamaan kertaan. Tallille päästyäni huomasin roskiksessa kalakukon jämät. Myös juliste pääsiäispupusta oli päätynyt roskiin. Onnekseni Ithi ei ollut luiseva, vaan sitä pystyi halimaan osumatta kylkiluihin. Rimppakintuksikaan sitä ei voinut kutsua.
Seuraavat: seinähullu, tappijalka, risiiniöljy, järjestelmäkamera, lantala
|
|
|
Post by ttanja on Jul 8, 2015 7:01:27 GMT 2
Asensin risiiniöljyä lantalan ikivanhaan öljylamppuun ja kurottelin sen tappijalkaisena takaisin katonrajaan riippumaan. Olin luullut Venniä seinähulluksi hänen kertoessaan lampusta, mutta näköjään täällä elettiin vanhanaikaisesti. Nappasin järjestelmäkamerallani vielä kuvan muistoksi operaatiosta ja lampsin takaisin talliin. Huikkasin Vennille työn tehdyksi ja jatkoin karsinoiden siivousta.
Seuraavalle: pesukone, hilleri, rantamakasiini, kuohuviini, rakennekynsi, pallokala
|
|
|
Post by ttanja on Sept 6, 2015 7:52:54 GMT 2
Oloni oli kuin pallokalalla eilisen rantamakasiinilla nautitun kuohuviinin jälkeen, mutta tallille oli silti tultava. Tallustelin Julin tarhalle ja upotin rakennekynsillä koristellut sormeni sen paksun karvapeitteen uumeniin. Juli hörisi söpösti ja tuhisi lämpimiä henkäyksiä kasvoilleni. Pienen hellittely tuokiomme jälkeen lähdin talliin tyhjäämään Vennin pyynnöstä pesukonetta ja sinne kävellessäni olin saada sydänkohtauksen ohi juoksevasta hilleristä. Aina yhtä vaikeeta Seuraavalle: punatulkku, korttipakka, käärme, vesiväri, maihinnousukenkä, vitamiiniporetabletti
|
|
|
Post by ilpacawisusuc on Nov 25, 2019 16:02:12 GMT 2
|
|