|
Post by Miranda on Aug 23, 2014 15:41:54 GMT 2
Kuten Myllykujan talli-infosta voi lukea, aamu- ja iltatallien tekeminen työntekijöiden apuna ovat mainio keino saada lisätienestiä (30v€ + 2ap + 2lp). Vuoroja jaetaan hoitajille kaksi kappaletta viikossa. Nopeat syövät hitaat, eli nopein ilmoittautuja saa vuoron. Vuorot tulevat jakoon väh. neljä viikkoa ennen varsinaista vuoroa, ja vuororaportti on kirjoitettava/tuotettava tähän ketjuun vuoron päivämäärään mennessä. Mikäli vuoro unohtuu suorittaa, vuoroa ei voi varata seuraavan kolmen viikon aikana. Myöhästyneestä raportista menettää kaksi luottamuspistettä. Jotta yksi henkilö ei tekisi kaikkia vuoroja nopeutensa ansiosta, yksi hoitaja voi tehdä korkeintaan joka kolmannen vuoron. Vuororaportti voi olla tarina työvuorosta (huomaa kenen kanssa teet vuoron!), tai jokin muu tuotos. Tarinalta vaaditaan vähintään 12 virkettä. Tiistaina, keskiviikkona ja torstaina aamuvuorossa on aina HELI.Maanantaisin, perjantaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin aamuvuorossa on aina VENN.
Maanantaina ja tiistaina iltavuorossa on aina VENN.Keskiviikkona ja torstaina iltavuorossa on aina TEEMU.Perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina iltavuorossa on Heli, Teemu tai Venn vuoroviikottain. (Avustaja eli siis tarinan kirjoittaja voi itse päättää kuka.) Vinkkejä aamuvuoroon:Viikonloppuisin tallin ovet avataan kello 7.30. Aamutallilaisen on siis oltava paikalla tuohon aikaan. Ensimmäisenä aletaan antamaan työntekijän apuna aamuruokia. Jos apulainen ei ole käynyt ruokintakurssia, tallityöntekijä laittaa ruuat valmiiksi, ja apulainen vain vie ruokia hevoselle, mutta ruokintakurssin käynyt saa itsekin laittaa ruokia sankoihin. Aamulla hevoset saavat aamurehut ja aamuheinät, määrät näkyvät rehuhuoneen seinällä. Samalla kun ruuat viedään, vilkaistaan pikaisesti että hevoset ovat pintapuolisesti kunnossa. Kun hevoset ovat saaneet ruokansa ja ovat saaneet syödä väh. puoli tuntia omassa rauhassaan (tässä välissä voi esimerkiksi käydä katsomassa onko tarhoissa juomavettä), aletaan viemään niitä hevosia ulos, joilla ei ole aamulla tunteja. Hevoset loimitetaan niiden loimitusohjeiden mukaisesti ja viedään niiden omiin tarhoihin. Aamutyöntekijä voi laittaa hevosia valmiiksi aamun tunneille, jos on aikaa. Karsinat siivotaan kymmenen ja kahdentoista välillä, ja tarhoihin viedään päiväheinät kahdentoista maissa. Lisäksi tunneilta tulevia ja tunneille meneviä hevosia viedään ja tuodaan tarhoista. Aamuvuoro päättyy kello 15.00. Seuraavaa vuoroon tulevaa on tiedotettava erikoisemmista asioista, esim. ruokintamuutoksista tai jos jollakin hevosella on vaikkapa haava. Vinkkejä iltavuoroon:Iltavuoro alkaa kello 14.30. Alkuvuoro on lähinnä hevosten viemistä/tuomista/laittamista tarhoihin/tunneille. Puoli viideltä aletaan antamaan päiväruokia, rehut ja heinät. Ruuat annetaan tarhassa oleville hevosille tarhoihin (tarkista samalla onko vettä!), tallissa oleville talliin. Hevosia aletaan hakemaan sisälle aikaisintaan puoli kahdeksan maissa. Hevoset voivat olla hyvällä ilmalla pidempäänkin ulkona, kunhan iltavuoro ei veny turhan pitkään. Sisälle tuodut hevoset tarkastetaan jälleen, ja niille aletaan antamaan aamuruokia samaan tapaan kuin aamulla. Ruokinnan jälkeen Miranda yleensä kyselee miten päivä on mennyt, ja onko jotain erikoisempaa sattunut. Iltavuorosta pääsee lähtemään aikaisintaan klo 21. Tallin ovet suljetaan kello 22, Miranda hoitaa tämän, mikäli iltavuorolaiset kerkeävät lähteä aikaisemmin. Jos on luppoaikaa, varusteita voi huoltaa, tallia siistiä, tai siivota tarhoja, mitä pikkuhommaa ikinä keksiikin. Vuoroissa voi suorittaa omia tehtäviään, ja keksiä jotain arjestaa poikkeavaa, ei jumituta kaavoihin
|
|
|
Post by ttanja on Sept 17, 2014 12:16:29 GMT 2
Haluaisin 21.9 iltatallivuoron jos sopii?
|
|
|
Post by norpatar on Sept 17, 2014 14:16:27 GMT 2
Voin tulla aamuvuoro 20.09.14, jos tarvetta. Voiko tarinan lähettää etukäteen tai sitten paripäivää jäljessä. Lähden nimittäin IRL laivalle, niin en pysty tarinaa lähettämään lauantaina, koska en välttämättä ehdi koneelle tai kaikki on kiinni irl työvuoroista. Jos joudun aamutalliin töihin, niin en missäännimessä ehdi koneelle ennen laivamatkaa.
|
|
|
Post by Miranda on Sept 17, 2014 20:12:13 GMT 2
Molemmat saavat vuorot. Norpatar: vuoro kannattaa varata sen verran ajoissa, että tuotoksen kerkeää tekemään reilusti ennen kys. päivämäärää. Annan tämän kerran kuitenkin lisäaikaa, että homma lähtee käyntiin
|
|
|
Post by norpatar on Sept 17, 2014 22:09:04 GMT 2
Siis tarinan saan kyllä valmiiksi, mutta saako sen lähettää etukäteen? Oletan että saa
|
|
|
Post by Miranda on Sept 17, 2014 22:16:29 GMT 2
Saa tietenkin, mutta tuo itse vuoron ajankohta on se ns. viimeinen lähetyspäivä . Taisin lukaista viestisi turhan nopeasti, anteeksi
|
|
|
Post by ttanja on Sept 18, 2014 17:08:52 GMT 2
Minun suoritukseni tässä, toivottavasti ei liian ajoissa :
Sunnuntai iltapäivä koitti aurinkoisena, mutta ikävän kylmän viiman saattelemana. Olin juuri päässyt työvuorostani old thomasissa, joten oli aika suunnata äkkiä myllykujaan. Miranda varmasti jo odotteli minua, sillä kello huiteli jo seitsemää, vaikka hevosten sisälle viemisen ajankohdaksi oli sovittu jo puoli seitsemän. Polkaisin pyöräni liikkeelle vauhdille ja mutkittelin keskustan läpi sivuteille, jotka johtivat tallille. En ollut ennen osallistunut iltatallin tekoon, joten hieman jännitti miten tulisin selviytymään, toivottavasti Miranda olisi halukas opettamaan.
Poljin kovempaa kuin koskaan ja saavuin tallille noin vartin yli seitsemän. Miranda oli viemässä jo Lunaa ja Finaa sisälle. -Tulithan sä vihdoin! Käy ottamassa Voodi ennenkun se hermostuu ja tulee aidan läpi, nainen huikkasi minulle. Tein työtä käskettyä ja kiiruhdin Voodin tarhalle. Nappasin riimunnarun koukusta ja pujahdin aidan välistä tarhaan. Tamma katsoi minua hieman kummaksuen, mutta antoi helposti kiinni ja käveli nätisti vierelläni portille. Avasin portin ja talutin Voodin ulos tarhasta. Työnsin portin takaisin kiinni ja lähdimme tallia kohti. Ponista huomasi sen tietoisuuden lähestyvästä ruoka-ajasta. Tamma käveli reippaasti vierelläni talliin ja omaan karsinaansa pääoven vieressä. -Hyvä, sitten haetaan Jörö, Mink ja Angie. Ota sä Jörö ja Mink, niin mä otan Angien. Miranda ohjeisti ja lähdimme yhdessä takaisin tarhoille. Jörö ravasi jo hermostuneesti portin viertä. -Aina niin täsmällinen, Miranda naurahti ja osoitti Jöröä. -Täytyyhän sitä nyt ruoka-ajoista huolehtia, hymähdin ja astelin portille. Nappasin Minkin ja Jörön riimunnarut ja luikahdin tarhaan. Rauhoittelin aina niin laiskaa, mut nyt hyvinkin energistä Jöröä ennen kuin nappasin sen narun päähän. Mink odotteli kiltisti vuoroaan ja antoi helposti kiinni. Miranda odotti jo Angien kanssa portilla. He menivät ensin ja me seurasimme perässä. Pääsimme rauhallisin mielin talliin, kukin omiin karsinoihinsa. -Teemu on näköjään tuonut jo Okran sisälle, niin mä käyn hakemassa vielä Mannan, mennään sit rehuhuoneeseen mittailemaan ruokia näille, Miranda sanoi ja katosi pihalle. Kävelin Minkin karsinan luokse ja rapsutin tammaa otsalta. -Pian saat säkin iltapalaa, höpöttelin tammalle. Miranda haki Mannan nopeasti ja kohta he jo kopsuttelivat talliin. Odotin, että Manna pääsi karsinaansa ja menin sitten yhtä matkaa rehuhuoneelle Mirandan kanssa.
Rehuhuoneella Miranda asetteli 9 ämpäriä lattialle. -Tässä seinässä on tää lista missä lukee mitä kullekkin hevoselle pitää antaa ja kuinka paljon, näissä ämpäreissä on joka karsinan numerot eli on siis tärkeetä tietää missä karsinassa kukin asuu ettei mee ruuat sekasin. Sit vaan näistä isoista säkeistä mittaillaan ne mitä tarvitaan, Miranda selitti ja salamannopeudella jakoi joka ämpäriin kaiken tarvittavan. -Noniin kello on vasta viis vaille, joten odotetaan tohon kaheksaan asti, ettei mee aikataulut sekasin, nainen hymähti ja ojensi minulle ämpärit 1,2 ja 3. Kun kello sitten viimein tuli kahdeksan, käveltiin ämpäreiden kanssa tallin puolelle. Minun ämpäreideni sisällöt kuuluivat Lunalle, Jörölle ja Minkille. Laskin muut ämpärit maahan ja kävelin varovasti Lunan ruuan kanssa tämän karsinalle. Komensin innokkaan tamman taaemmas ja menin karsinaan, kaadoin ruuat ruoka-astiaan ja kiiruhdin äkkiä pois nälkäisen tamman alta. Karsinan ovi kunnolla kiinni ja seuraavaksi Jörön luokse. Sama homma ja sitten vielä Mink. Tällä aikaa Miranda oli tottuneena iltatallin tekijänä ruokkinut kaikki muut 6 hevosta. -Hyvinhän se meni, vähän hitaasti mutta hyvin, nainen naurahti. -Joo eka iltatalli ikinä, vastasin hymähtäen. -No toivottavasti ei viimeinen, kyllä susta hyvä apukäsi vielä tulee. Sä voit lähteä jo, mulla ei oo tänään mikään kiire niin voin hääräillä täällä loppuun, Miranda sanoi. -Okei, kiva juttu, nähdään! Hyvästelin ja lähdin kohti ulko-ovea. -Moikka moi, nainen huikkasi perääni. Nappasin pyöräni ja lähdin iloisin mielin kotiin.
|
|
|
Post by Miranda on Sept 19, 2014 16:27:01 GMT 2
Suorituksia ei oikeastaan edes voi laittaa liian aikaisessa, ainoastaan takaraja on olemassa. Iltahan meni mukavasti ensikertalaiselle . Kirjoitan jonkinlaisen ohjeistuksen molempiin vuoroihin lähitulevaisuudessa, niin on ehkä helpompi keksiä mitä kaikkea iltavuorossa voi puuhailla. Tästä saat aloituksen lupaaman 30v€ + 2ap + 2lp
|
|
|
Post by norpatar on Sept 19, 2014 18:00:21 GMT 2
Lauantai 20.9.2014 klo 7.20 Ajelin rauhaksiin kohti Myllykujaa, jotta voisin osallistua aamutallin tekoon yhdessä tallimestari Vennin kanssa. Pysäköin autoni, kun huomasin tallissa jo olevan valot. Kävelin pihan poikki ja tallin ovelta moikkasin hepat. Itse "päälikön" löysin rehuvarastosta lastaamasta heinäkärryjä.
- Moi, mitäs mä alan tekemään. Täytänkö toisen kärryn vai riittääkö yksi, kysyin mieheltä, joka näytti siltä että on paininut jonkun kansa heinäkasassa. -Ai moi, en kuullut sun tulevan. Voisit viedä täsätä jo heinää, niin eivät ala paukuttamaan. Mulla oli vähän ongelmia ton paalin kanssa, kun siitä osa on homeessa, Venn selosti ja osoitti samalla heinäkassa, joka näytti epämääräiseltä (homeiselta). - Okei kuinkas paljon nää syö aamusin? Kilon vai pari, varmistin. - Mahan mukaan kilosta kolmeen kiloon niille on annettu. Ne jotka menee aamulla tunnille, niin voi saada enemmän heinää. Eli ulos menee nyt Angie, Okra, Manna ja Luna, joten niille vähemmän heinää. Niiden tarhoihin voi sitten käydä heittämässä vaikka siivun pari kuivaheinää, niin eivät ole ihan ilman. Annetaan niille kuitenkin väkirehut talliin, hän vastasi.
Lähdin puolillaan olevien kottareiden kanssa jakamaan heiniä. Annoin kaikille vähän eli noin kilon, jonka jälkeen ajattelin hakea lisää. Venn kuitenkin tuli vastaan toisien kärryjen kanssa. - Annoin jo kaikille, mutta anna niille, jotka jää tunnille. Fina sai jo täyden annoksen, sanoin kun ohitimme toisemme pääkäytävällä. - Okei käys heittää kuivaaheinää tarhoihin ja sitten jaetaan väkirehut, vastaus tuli melko napakasti.
Jaettuani kuivaheinät tarhoihin ja tarkastettuani samalla juomakupit palasin takaisin talliin, jossa Venn oli jo aloittelemassa väkirehujen jakamista. Minä jaoin Voodin puolen karsinoihin rehut ja Venn toiselle puolelle. On tämä helppoa, kun kotitallissa meillä on lähes 40 päätä ruokittavana Ruotsissa ja Suomessa niitä on reilu 20 kappaletta. Venn vei rehukärryn pois ja siirryimme kentälle mönkijällä. Kentällä oli lantasaaveja, joita tyhjensimme mönkijän peräkärryyn ja veimme lantalaan.
Hevosten tarhaus tapahtui sukkelaan. Ensin veimme Angien ja Lunan, jotka olivat ovien vieressä. Minä sain taluttaa Lunan. Tamman joka riekkui köyden päässä kun ensimmäisen kerran tulin tallin pihaan. No silitin hellästi tamman turpaa, kun se puhalsi minua päin. - Hei tyttö lähdetäänkös pihalle, puhelin tammalle, joka aavistuksen tuntui jännittävän vierasta ihmistä. Aamun viivätyksistä johtuen tuntui ainankin Angiella olevan virtaa rällästää tarhassa ja totta puhuen myös hiukan narussa. Onhan se kiva että hevosissa on virtaa, meillä kun ne meinaavat olla vähän turhankin rentoja ja rauhallisia kotosalla. No sain Lunan kunnialla tarhaan ja päästin sen vapaaksi. Laitoin portin kiinni ja lähdimme hakemaan Okraa ja Mannaa. Okran turkki kiilsi kauniisti aamuauringon noustessa ja neidit poistuivat riemusta vingahdellen pois tarhan portilta kohti omia heinäkasojaan.
Sitten alkoi reipashenkinen urheilu suoritus, kun karsinoita alettiin mättämään. Ei ihan kilvan, mutta kuitenkin rieppaasti hyvin samassa tahdissa mätimme karsinat yhdessä Venn kanssa samalla rupatellen milloin mistäkin. Vaihdoimme karmaisempia kokemuksia hevosista ja muusta aiheeseen liittyvästä. Kerroin mm. vanhan tilani tallipalosta, jossa menetin kolme hevosta ja kenttäkilpailu onnettomuudesta, jossa jäin ratsuni alle veteen ikuisuudelta tuntuvaksi ajaksi. No Venn on todella hyvä kuuntelija ja hänellä tuntui olevan myös omat mielipiteet ja tarinat kerrottavana. Rasitavaa olisi keskustella, jos keskustelukumppani vastaisi vain yminällä tai muulla.
Talli laitettiin kuntoon, jotta oppilaat voisivat saapua siistiin talliin. Henna saapui talliin, kun olimme kahvitauolla. Hän pyysi minua auttamaan Voodin kanssa. Se piti kuulemma laittaa ensimmäiselle tunnille kuntoon ja mahdollisesti ennen alkeistuntia se pitäisi tuoda talliin, mutta alkeistunnilla tarvittaisiin kuulemma myös apua. Venn lupasi minut Hennalle avuksi, joten tauon jälkeen siirryinkin hevosenhoitajan ja opettajan apulaiseksi.
Haettuani Voodin varusteet ja harjat, menini sen karsinaan ja pujotin riimun tamman päähän. Tällä kertaa riitti pari kehoitusta, niin tamma laski päänsä kiltisti riittävän alas, jotta saisin riimun ilman ongelmia päähän. Siirsin tamman karsinasta käytävälle ja aloin harjata sitä. Perusharjauksen jälkeen tarkastin kaviot ja huomasin riemukseni mädän parantuneen. - Se parani hyvin. Onneksi huomasit sen ajoissa, Venn sanoi. En huomannut miehen tulleen Voodin eteen seuraamaan hoitamistani. En kyennyt vastaamaan kuin "Aaa, hyvä". Laitoin suojat neidille, jonka jälkeen aloitin satuloinnin.
Varasin tapahtumaan aikaa, koska tiesin tamman olevan hätäinen. Laskin sen löysemmälle ja kehoitin laskemaan päätään. Laskiessaan päänsä Voodi rentoutuu ja sen selkä pyöristyy, joten satulointi ei tunnu ikävältä. Lisäksi halusin että tamma on rauhallinen. Aina kun tassut liikkuivat tai olivat lähdössä liikkeelle sanoin äänellä "ä-äää" tai vastaavaa ja kevyesti painoin kädellä niskasta, jolloin tamma tiesi että päätä tuli laskea. Aina kun pää laski tamma sai kiitokseksi kehuja ja kun satula oli laitettu paikalleen ja vyökin kiinni (ilman kiristystä tosin) annoin taskustani porkkanan palan kiitokseksi. Vilkaisin Venniin, mutta hän ei tuntunut olevan pahoillaan makupalan antamisesta. Ennen suitsintaa oli taas hetki aikaa, joten selvittelin häntää. Suitset päähän ja kentän suunnalle tällä kertaa me menimme ensimmäisenä. Kentällä Hennan vieressä odotteli pienempi tyttö, jonka äiti seurasi katsomosta. Tyttö tuntui olevan varakkaasta perheestä ja epäilin ettei vain viitsi laittaa omaa hevostaan kuntoon. (Myöhemmin tallissa Venn kertoi tytön olevan allerginen hevosille, joten sen vuoksi ei harjaa tai ole tallissa. Ulkona voi kyllä harjata, mutta Voodi olisi vain säätänyt, joten se meni helpommin näin.) Seurasin tytön ja Voodin ratsastusta. Voodi kulki kuulaisesti koko tunnin lukuun ottamaatta laukkaa, jossa se meinasi hiukan villiintyä, mutta pysyi kuitenkin nahoissan.
Tunnin jälkeen kiiruhdin viemään Voodin talliin. Minulla ei kuitenkaan ollut nyt aikaa sen enempää tutustua tammaan, kuin otin varusteet pois ja pyyhkäisin hiet sienellä. Palasin kentälle auttamaan Hennaa. Lupasin talluttaa Jöröä alkeistunnilla, koska sillä ratsastava poika ei uskaltanut muuten mennä ruunalla, koska se oli niin iso. Poika oli mukava ja tunnin aikana hän kertoi minulle oikeastaan kaikki ratsastuskerrat mitä oli ratsastanut ja tivasi tietoa minusta. Kehoitin poikaa miettimään ratsastusta, mutta hän alkoikin kertomaan minulle leluistaan. Pojan äiti tuntui olevan innokkaampi harrastaja, kuin poika itse. Alkeistunnin jälkeen veimme Jörön talliin ja hoidimme sen yhdessä pois. Kun poika oli pessyt Jörön kuolaimet ja veimme ne paikalleen, siirryin Voodin varusteiden kimppuun. Puhdistin kuolaimet ja pesin nahkaosat. En lähtenyt irroittelemaan osia toisitaan, koska ne eivät niin likaiset olleet. Puhdas siisti lopputulos kuitenkin tuli. Vein tamman harjat vielä paikoilleen, jonka jälkeen Venn kertoi minun olevan vapaa. Hän oli jo vienyt päiväheinät hevosille. Lähdin tallitla kotia kohti.
t. Norpatar
|
|
|
Post by norpatar on Sept 21, 2014 18:51:37 GMT 2
Koska säästän rahaa unelma pottaan, niin toivoisin saavani tehdä näitä vuoroja. Voisin tulal tekemaan aamu vuoroa taas 27.09.14 ja jos saa varata niin myös iltavuoron siihen perään eli 28.9. Toki voin jättää tuon toisen pois, jos ei saa varata niin montaa. Tarinoita tulee viikolla.
|
|
|
Post by Venn on Sept 21, 2014 21:43:09 GMT 2
Aloitusviestin mukaan yksi hoitaja voi tehdä vain joka kolmannen vuoron, jotta muillekkin riittää vuoroja -- siispä 28.9. onnistuisi vallan mainiosti mutta 27.9. on liian aikainen. Varailen tuon jälkimmäisen siis sinulle. Tarina oli varsin tapahtumarikas ja helppoa luettavaa. Otit myös paljon erilaisia hahmoja mukaan, ihanaa! Olit saanut myös minun luonteeni hyvin kohdalleen, ja on todella suuri apu jos vain saat Voodin lopettamaan steppailunsa satuloidessa. Lasken myös tuon tutustu yhteen tallihenkilökunnan jäseneen- tehtävän suoritetuksi, siitä saat 1lp+7v€:tä. Lauantain aamuvuorosta tulee myös 30v€ + 2ap + 2lp
|
|
|
Post by norpatar on Sept 26, 2014 22:01:25 GMT 2
28.09.2014 Iltatalli Vuorostaan iltaan ja setsemäksi oli määrätty talliin. Ajelin kotoa masturilla, koska laiska olen enkä jaksanut tuota vajaata neljää kilsaa polkea. Miksi ihmeessä kun helpommallakin pääsee. No olenhan tänään jo kuitenkin raatanut tallilla ja käväissyt Voodiakin moikkaamassa (jätetään avoin kohta, jotta voin mahdollisesti soveltaa sunnuntaista vielä tuntitarinoitakin). Kuitenkin seiskalta saavuin talliin ja Heli olikin toimistossa. Sovimme että katson karsinat niiden hevosten osalta, jotka ovat olleet päivällä töissä ja sen vuoksi karsinoissa saattaa olla tarpeet. Yksinkertainen aivoton homma, joka sopi minulle vallan mainiosti. Pikkuhiljaa alkaa nimittäin jumittaa, aamulla kuuden aikaan lähtenyt ajelemaan pohjoista kohti. Karsinoiden siivouksen jälkeen jaoimme Helin kanssa loputkin heinät, joita Heli oli jo ehtinyt osaan karsinoista jakaman. Kun karsinat olivat valmiit olikin kello jo kahdeksan, joten aloimme ottamaan hevosia sisään. Hepat olivatkin kaikki jo valmiina sisälle tuloon, joten siirtely oli vaivatonta. Lisäksi tänään on ollut hyvä ilma, joten suurinosa hevosista on ilman loimea. Vain kiiltävät kilpuritykit Manna ja Luna ulkoilivat ohuissa sadetakeissaan. Okra oli sen näköinen että olisi takkia tarvinnut. Tamma oli yltäpäältä kurassa ja mudassa, päädyimem Helin kanssa yhdessä tulokseen että se menee suoraan pesulle. Ei sitä tuon näköisenä voi karsinaan laittaa. Mistähän löytänytkään niin kuraisen kohdan, koska maa oli suhteellisen kuivaa. Kaivanut varmaankin juomakupin edustalle oikein mutakylpylän. Suihkutin Okran, jonka jälkeen kuivaus ja Helin tuoma loimi kuivattelua varten. Vein tamman karsinaan, jonka aikana Heli toikin jo viimeisiä hevosia sisään. Lakaisimme käytävän, jonka jälkeen olikin väkirehujen jako talliin. Viimeinen vilkaisu ja unohtuneiden tavaroiden paikalleen vienti. Tämän jälkeen toivotimme hevoislle hyvät yöt ja lähdimme molemmat autoilla pihasta pois.
|
|
|
Post by Miranda on Oct 9, 2014 10:20:47 GMT 2
Iltatalli suoritettu, Teemulta suuret kiitokset kun Okra oli puunattu puhtaaksi . Palkkioksi 30v€ + 2ap + 2lp.
|
|
|
Post by norpatar on Oct 13, 2014 21:38:00 GMT 2
Lisää vuoroja???
|
|
|
Post by ttanja on Oct 13, 2014 21:42:09 GMT 2
minuakin kiinnostaisi taas koittaa tehdä muutama vuoro
|
|