|
Post by Venn on Sept 4, 2014 19:29:24 GMT 2
AUREA ORACULON HOITOPÄIVÄKIRJA
hoitaja: etsinnässä
Asuu karsinassa nro. 7
Tarhaus: Tarhataan tarhassa numero 4. Lunan ja Finan kanssa.
Loimitus: Sateella sadeloimi, kevyttoppaloimi jos pakkasta yli -10 astetta, toppaloimi jos yli -15 astetta, jää talliin jos yli -25 astetta.
Liikutus: Jännesuojat esteillä ja maastoesteillä.
Ajankohtaista: Okra sai uuden hoitajan!
|
|
Annina
Uusi tuttavuus
|
Post by Annina on Sept 21, 2014 23:09:48 GMT 2
maanantai 22. syyskuuta Olen ihan tosissani Oli maanantai-ilta, kun parkkeerasin oranssin joponi muiden pyörien seuraan ja oikaisin paitani hihaa vielä viimeisen kerran ennen kuin menisin tekemään jotakin, mitä en olisi vielä viikko sitten uskonut tekeväni: menisin tarjoutumaan hoitajaksi. En pääkaupunkiseudulta lähtiessäni ollut kuvitellutkaan että ratsastusharrastukseni olisi voinut jatkua, mutta kyllä maar, olin päätynyt vahingossa Myllykujaan ja tutustunut tallityöntekijä-Teemuun. Ja mikäs minä olin vastustamaan tarjousta kun toinen oli sanonut että hänen hevosensa oli ilman hoitajaa. Toisaalta en ollut varma, oliko se tarjous, mutta jos hän ei olisi minua kelpuuttanutkaan, miksi sitten olisi asiaa edes maininnut?
Astelin talliin jalat lattiaa vasten kopisten ja löysinkin arjen sankarimme Minkin karsinalta kaukaloa pesusienellä hankaamasta. ”Vai tuli se kaupunkityttö sitten takaisin”, toinen naurahti mutta en huomannut tuon katsovan minua. ”En mä hevosia pelkää”, hymähdin vastaukseksi. Ehkä muutaman sekuntin Teemu keskittyi vielä kaukalon puhdistamiseen, mutta nosti sitten katseensa minuun. ”Mitä asiaa sulla on, kun siinä tuollai seisoskelet?” toinen sanoi hieman huvittuneeseen sävyyn kulmiaan kohottaen. ”Mä olin just tulossa siihen... asia on niin että sen jälkeen kun sä esittelit mulle tallia, kävin täällä tunnilla ja tykästyin niin että tulin jäädäkseni. Ja ajattelin heti hoitajan pestiä koska oon ennenkin toiminut hoitajana. Ja tiedätkö kuka mulle iski silmään?” selitin hieman kierrellen ja äänenpainoa muuttaen. ”Mä?” jätkä virnisti takaisin niin että olisi tehnyt mieli astua toisen varpaille. No ei nyt sentään ihan niin. ”Hyvä arvaus. Läheltä liippasi. Okra pisti silmään, j-” ”Haluat siis alkaa Okran hoitajaksi? No, sovitaanko niin että kun mä oon tän saanu puhdistettua, niin voidaan kattoa vähän miten te kaksi pärjäisitte ja miettiä, kestätkö sä olla mun alaisena, oon meinaa aika tarkka mun neidosta. Mutta jos homma sujuu, niin mikä ettei sitten”, Teemu vastasi ja jatkoi sitten kaukalon kuuraamista.
Koska toisen työnteon katselu alkoi pikkuhiljaa rasittaa itseäkin, lähdin tarhoille edeltä ja löntystelin osan läpi tullen lopulta neljännelle tarhalle. Okra lepäili sumuisessa syysiltapäivässä puoliveritamman kanssa, jota en ollut ennen nähnyt. Tutkin quartertammaa korvanpäästä kaivoihin. Se nosti päätään nopeasti ja aivasti niin että puoliveritamma säpsähti. Hymyilin hieman. Okra vaikutti todella mukavalta hevoselta, jonka kanssa saisi tehdä töitäkin. Hätkähdin, kun kuulin takaani vihellyksen, ja kääntyessäni tummahiuksinen Teemu paljasti valkeat hampaansa virnistäessään. ”Älä ikinä tee noin! Olin saada jonkun slaagin!” elämöin ja hypähdin taaksepäin kädet rinnllani sydämen päällä. Olivatkohan näyttelijäntaitoni vakuuttavat?
”Ajattelin vaan että ehkä haluat saada sen tänne meidän luokse”, jätkä hymähti harmittomalla äänellä ja meno portille tervehtimään tammaa. Jokainen kosketus, jonka tummahiuksinen antoi tammalleen, näytti niin lempeältä ja hellältä, että sen saattoi tuntea itsekin. Hymähdin ja kävelin toisen vierelle, jolloin tamma kääntyi puoleeni korvat höröllään. ”Se on aika uteliasta sorttia”, Teemu totesi kun ohjasin käteni tamman haisteltavaksi. Sipaisin varovaisesti silkkiturpaa ja katsoin tammaa sen tummiin nappisilmiin, joissa näkyi tiedonjanoinen pilke. Silitin kämmenselälläni ruunivoikon otsaa, ja tamma painoi päänsä alas. ”No, otatko sen kiinni että pääset tekemään tulikokeesi?” Teemu naurahti ja ojensi minulle tukevan riimunnarun. Sujahdin ketterästi aidan välistä ja tartuin tammaa riimusta kiinnittäen narun siihen. Teemu piti minulle porttia auki ja piteli puoliveritammaa otsaharjasta kun talutin innokkaan quartertamman tarhasta.
Ihan kuin tamma olisi ilakoinut siitä että pääsisi tekemään töitä, vaikka en tiennytkään halusiko Teemu ratsastaa. Joka tapauksessa seurasin toisen selkää aina Okran karsinalle saakka, jossa sidoin tamman vetosolmulla kalteriin ja hain harjalaatikon lähelle. Okra kuunteli jokaista ääntä ja käänteli korviaan suunnasta toiseen kun pyörittelin sen karvaa hellästi kumisualla. Kaikki tarhassa tamman lavoille ja lautasille lentänyt sadekelien vetinen multa oli kuivunut vaalealle karvalle, ja nyt minä pyörittelin ne huolellisesti pois Teemun rapsuttaessa silmäteräänsä korvan takaa. Okra oli hyvin tietoinen ympäristöstään ja yritti aina mennä karsinan ovelle katsomaan oliko seuraavan äänen aiheuttaja kissa vai tallin ovi. Teemu oli aika keskittynyt tammaansa eikä varmaan erityisesti tiedostanut paikallaoloani, ennen kuin nosti katseensa minuun.
”Saanko kysyä, miten tuollainen nahkatakissa kulkeva tyttö löysi tänne ja päätti alkaa hoitaa tällaisen maalaispojan silmäterää?” tummahiuksinen kysyi. ”Olen luontainen tallimagneetti, se tuli todistettua kun eksyin tänne. En minä tarkoituksella tänne tallille tullut. Ja sillä maalaispojalla ei ole ainakaan tähän mennessä ollut mitään merkitystä sen kanssa, alanko hoitaa tätä tammaa vai en. Se maalaispoika vaikuttaa kivalta, ei ainakaan mikään natsi ole vaikka vähän sellaista varoitteli”, naurahdin nostamatta katsettani Okran kyljestä. Vaihdoin kumisuan pehmeään harjaan ja aloin vetää helliä vetoja Okran kylkeä vasten. ”Se maalaispoika yleensä vetää jalat tollasen tallityttöjen alta”, toinen vitsaili mutta vakavalla äänensävyllä, ehkä pieni hymynkare suupielessään. ”Ai sellasia miehiä sitä ollaan”, hymähdin enkä suonut toiselle edes vilkaisua.
Kun tamma oli puhdas muuten, otin esiin kaviokoukun ja sain todeta, että Okra antoi puhdistaa kaviot oikein nätisti. Sain kaviot puhdistettua hetkessä ja sen jälkeen vielä selvitin hännästä pahimman takun sormin ennen kuin napsutin sormiani Teemun silmien edessä. ”Haloo, Ruusunen, todellisuuteen!” naurahdin ja kun tummahiuksinen nousi ylös arvioimaan kätteni töitä, seisoin paikallani jännittyneenä. Teemu arvoi varmaankin viisi minuuttia, kunnes sai suunsa auki. ”Hyvää työtä. Olisin mä sulle kyllä paikan antanut ilman tulikoettakin, mutta nytpähän tiedät että millanen meininki on kun mä määrään”, toinen naurahti ja antoi kätensä ravisteltavaksi. Tartuin siihen - ote oli lämmin ja asiallinen - ja hymyilin haasteen vastaanottaen. ”Ilo olla palveluksessanne, söör”, naurahdin ja asetin käteni otsalleni hetkeksi. Sitten rapsutin Okrsn kaulaa rennosti.
”Jos viittit vielä mennä Mirandalle sanomaan...”, Teemu suostutteli. ”Mun pitäis lähteä kotiin, etkö sä voi kaunottarelle nyt pientä palvelusta tehdä?” sanoin tekaistun koiranpentuilmeen. ”Hei, tiedoksi sinulle, nuo ei tehoa muhun”, Teemu naurahti mutta kun kallistin hieman päätäni, toinen murahti niskaansa hieroen. ”No jos nyt vaadit, mutta ensi kerralla saat kyllä ihan itse toimittaa asiasi” tummahiuksinen mumisi, päästi Okran vapaaksi ja sulki karsinan oven perästämme. Ruunivoikko jäi pällistelemään kalterien välistä -- se ei ilmeisesti pääsisikään töihin. Minä jatkoin matkaani Teemun vierellä tallin käytävää pitkin ulko-ovelle, jonka luona tiemme erosivat.
”Nähdään sitten, Annina Ballerina”, Teemu naurahti ja heilautti hieman kättään. Mulkaisin toista kulmani alta nopeasti ja menin sitten pyörälleni. Kunhan tuosta ei tulisi virallista lempinimeäni, voisin sietää toisen huonot vitsit vielä kohtuullisesti.
Annina + Okra 1HM
|
|
|
Post by Miranda on Sept 26, 2014 16:30:43 GMT 2
Mukavan oloista tekstiä, ja hyvä ensiraapaisu tallin elämään . Teemu vaikutti omalta itseltään, ja pidän tätä oikein hyvänä tutustumistarinana - niin itse Okraan kuin Teemuunkin. Teksti on selkeää, kuvailu sujuvaa ja sitä on sopivasti, ja kappalejaot ja rivinvaihdot selkeyttävät tekstiä mukavasti. Pari kirjoitusvirhettä bongasin, mutta ei haitannut lukemista. 17v€, 2ap ja 1lp, uudelle tasolle siirtymisestä 5v€ bonus, ja nyt oletkin tasolla 1
|
|
|
Post by Kerttu on Nov 24, 2015 11:43:59 GMT 2
AUREA ORACULON HOITOPÄIVÄKIRJA
hoitaja: etsinnässä
Asuu karsinassa nro. 7
Tarhaus: Tarhataan tarhassa numero 4. Lunan ja Finan kanssa.
Loimitus: Sateella sadeloimi, kevyttoppaloimi jos pakkasta yli -10 astetta, toppaloimi jos yli -15 astetta, jää talliin jos yli -25 astetta.
Liikutus: Jännesuojat esteillä ja maastoesteillä.
Ajankohtaista: Okra sai uuden hoitajan!
|
|
|
Post by emppuheppa on Nov 24, 2015 12:31:26 GMT 2
Mä haluaisin alkaa hoitaa Okraa. Mut mä en tiiä miten mä pääsen sen hoitajaksi niin voisko joku kertoo miten mä pääsen sen hoitajaksi?
|
|
|
Post by Lisa on Nov 8, 2016 22:50:06 GMT 2
Mä rn itse hoida tallilla mutta hoitajaksi pääset näin: Mene foorumilla hoitaja hakuun. Siellä hoitajahaku II on ohjeet hakemuksen tekemiseen.
|
|
|
Post by GabrielAtoxy on Sept 27, 2020 5:08:58 GMT 2
The Bitcoin System is a group exclusively for people who have seized on Bitcoin's insane profits and made their fortunes peacefully. Members of the Bitcoin system take a vacation around the world every month, making money on their laptops in just a few minutes of "work" a day Learn more: reyna.userbet.xyz Listen to our members who rely on our software to fund their luxury lifestyle: Magda Boltyanski I finally know what it means to live a dream. I no longer feel aloof while others are having fun. The Bitcoin system allowed me to retire early and now lead the lives of very wealthy people. Karl Edwards I was fired two weeks ago. I had no choice and thought my life was over. Now I make € 13,261.42 every day and for the first time in two months my account is no longer in the red. Thanks STEVE! Meet Steve McKay The genius of the Bitcoin system. Hello - I am a former software developer for a large firm, which I mention the name as a giveaway I Compared to early investors in Uber, Facebook or Airbnb, this software is creating millionaires in record time. If you want to make a million with Bitcoin, watch the video above to see how. Your friend, Steve McKay Jump to be the first: gary.biorobot.xyz
|
|